Daca vrei sa faci ceva cu adevarat, vei gasi o cale. Daca nu vrei, cu siguranta vei gasi o scuza. (Frank Banks)

marți, 27 decembrie 2011

Punct si de la capat

Au trecut si cele 2 luni de cand am inceput sa alerg din nou dupa maratonul de la Istanbul.
Postul acesta vroiam sa fie un pic mai tehnic, cu grafice, teste si comparatii intre zilele de alergare, poate pentru ca graficele chiar arata cresterea conditiei fizice la un incepator. 

Dar pana la urma am hotarat ca mai jos, in locul unui grafic, sa fie o poza a Transfagrasanului facuta a doua zi dupa prima alergare oficiala de la Sibiu.
Transfagarasanul-partea dinspre Sibiu.
Si cred ca exprima evolutia mea mai bine decat un grafic. Un urcus abrupt si cu multe curbe.
Inca nu am ajuns in varf si cred ca mai am mult de urcat pana acolo dar mai cred ca mai important este drumul si nu destinatia. Nu stiu inca ce o sa descopar daca o sa ajung acolo sus si nici nu vreau inca sa stiu ce se afla peste culmea cea mai inalta, stiu doar ca limitele mele nu sunt acolo unde credeam eu ca sunt. 

De astazi am inceput oficial antrenamentul pentru Paris. Mai am aproape 4 luni. 4 luni grele in care o sa imi testez organismul din nou. 4 luni in care cateodata o sa strang din dinti si o sa ies sa alerg prin zapada. 4 luni in care o sa cresc si o sa ma las in urma. 4 luni in care o sa ma bucur in fiecare zi. 
La sfarsit o sa fac o evaluare si apoi o sa o iau din nou de la capat.
La sfarsitul fiecarei saptamani o sa fac un scurt rezumat. Sa vad ce a mers si ce nu. 

Later edit:  mai jos este rezumatul celor 7 saptamani de pre-antrenament.


Sarbatori fericite!
read more "Punct si de la capat"

miercuri, 21 decembrie 2011

Cei doi lupi

Povestea de mai jos a fost spusa de multe ori si chiar daca nu este legata strict de alergare, morala ei acum in prag de sarbatori este mai actuala ca oricand.

Nu conteaza ca este povestea unui batran Cherokee sau apartine filozofiei budiste sau ca nu sunt primul care o spune, important este ca transmite un mesaj pe care vreau sa il traiesc, sa il impart cu voi si de care sa imi aduc aminte mereu cand voi citi acest blog.
 
Intr-o seara friguroasa de iarna la caldura focului ce ridica limbi rosii inspre cerul instelat, un batran indian Cherokee povesteste nepotilor despre o lupta perpetua ce se duce in sufletul oamenilor.
Ca sa fie mai pe intelesul copiilor el  transforma aceasta lupta in lupta dintre doi lupi.

Unul din lupi este bun, bland, calm, iubitor, generos si intelegator.
Celalalt este in schimb rau, viclean, invidios si plin de regrete, arogant, mincinos si lacom.
Lupta se da de cand ne nastem si pana murim iar lupii se ataca intre ei fara odihna.
La un moment dat unul din copii intreaba: si care lup invinge bunicule?
Batranul ii raspunde simplu: cel pe care il hranim mai bine. 

In anul 2012 voi incerca sa il tin flamand pe lupul rau, voi incerca sa il ajut pe cel bun si intelegator sa isi faca simtita prezenta in fiecare zi si sa il domine pe cel rau. 


Primul pas este cel mai important. 



Va doresc sa aveti o seara minunata.
read more "Cei doi lupi"

duminică, 18 decembrie 2011

Prima tura de bicicleta

A fost foarte frumos astazi asa ca am iesit la o tura cu noua mea cursiera. 
Dupa primul kilometru de plimbat prin cartier am zis ca nu are rost sa o chinui si pe ea si sa ma chinui si pe mine oprind la fiecare stop, ocolind fiecare canal sau oprind la fiecare bordura. Asa ca, inconstient cum sunt, am pornit spre centura Bucurestiului. 
Am plecat pe la 11 si planul era sa ma intalnesc cu un prieten langa Piata Obor pe la ora 13, sa il ajut sa se mute intr-o casa noua.
Mi-am facut calculul si am zis ca e posibil. Cat de mare sa fie centura Bucurestiului, ca am trecut cu masina de o gramada de ori si nu pare asa de mare. Nu am luat in calcul vantul.
Imediat cum am iesit din Bucuresti a inceput sa bata. Cand din fata, cand din lateral. Al dracu daca s-a oprit pana nu am iesit de pe centura prin Voluntari. 
Daca cineva isi ia cursiera si nu e obisnuit sa mearga pe sosea cu ea, recomandarea mea este sa se plimbe intai un pic prin parc. Trebuie sa fii atent la tiruri, la gropi, la vantul care te omoara cand bate din fata, la balti, la schimbatul vitezelor, ce mai la o gramada de lucruri.
Am ajuns exact la 13 la Obor. Si dupa 45 de kilometri de bicicleta am inceput sa car lucruri de la etajul 3 la dubita apoi sa urc inapoi la etajul trei pentru altele. Acum cand scriu sunt destul de bine dar ma doare fundu' extraordinar. Parca l-a batut cineva cu ciocanul de facut snitele. Dar cred ca te obisnuiesti dupa cateva ori de iesit in fiecare zi.
Dupa ce am terminat cu mutatul am plecat din nou, catre casa de data asta. Iar semafoare, canale, balti si soferi nesimtiti.
La Lizeanu am vrut sa ocolesc un canal si am intrat pe linia de tramvai. Mare greseala. S-a prins roata exact pe spatiul pe care sta roata tramvaiului. Si normal ca mi-am luat si prima busitura. Destul de nasoala ca am vrut sa o protejez pe Jolie. 
Asa este cand esti gentilom. Si ea s-a lovit un pic la coarne( s-a ros partea care imbraca coarnele-ghidolina) dar o reparam noi. Bine ca am scapat amandoi ca la 20 la ora asfaltul este destul de dur.
Eu m-am lovit pe partea dreapta la mana si la coapsa si mi-am ros si geaca de vant. 
Dar pana la urma nu cred ca e biciclist care sa nu fi luat o cazatura mai zdravana. Bine ca a fost fara probleme prea mari. Data viitoare cand vad linie de tramvai stau departe.

Chiar daca au fost peripetii tura a fost minunata. In total 55 kilometri si media de 17.7km/ora. Habra nu am daca este bine sau rau dar cred ca am tras mult mai tare tinand cont ca am pierdut destul timp prin Bucuresti la semafoare si intersectii. Mai trageam 2 ore si faceam suta. Radule, la primavara mergem la Slatina!

Puiu s-a cam suparat pe mine la inceput.
Mai jos dialogul :
Ea- Pai ai zis ca pleci o ora-doua si tu vii dupa 5 ore si mai esti si murdar ca dracu". 
Eu- Da puiule ca am cazut pe la Lizeanu. 
Ea- CE AI FACUT??!!!
Eu- Am cazut.
Ea- Ia sa vad. Hai ma' Cristi ce dracu, daca iti rupeai mana sau iti spargeai capul?
Eu (viteaz)- E rupeam, ce sa rup ca era viteza mica si nu erau masini in spatele meu.
Ea- Da, da era mica. Lasa ca te stiu eu. Cine stie ce viteza aveai.
Eu- nu am mai zis nimic ca avea dreptate... am lasat capul jos si am acceptat mustruluiala. 

De rotile murdare si de faptul ca ii stric tot feng shuiul din casa cu bicicleta nu a mai zis nimic. M-a dat cu galbenele si mi-a pus sa maninc ceva. E bine sa ai pe cineva sa aiba grija de tine.
Multumesc puiule.

Mai jos este si traseul.

Sa aveti o seara minunata.
read more "Prima tura de bicicleta"

luni, 12 decembrie 2011

Jolie

read more "Jolie"

duminică, 11 decembrie 2011

Alegerea unei cursiere (bicicleta de sosea)

Si sunt multe lucruri pe care trebuie să le iei în considerare atunci când vrei să cumperi o bicicletă. Si mai ales o bicicleta de sosea cu care am planuri mari. Fata de mountain-bike o cursieră nu se deterioreaza repede asa ca este bine sa fii atent de la inceput ce cumperi.
Mai jos am facut o lista cu cele mai importante aspecte de care sa tii cont cand alegi o bicicleta, sau cel putin aspectele dupa care m-am ghidat eu.
  • Dimensiunea cadrului.
  • Materialul din care este confecţionat cadrul. 
  • Componentele.
  • Pretul. 
  • Accesoriile. 
Deasemenea aveti si o poza cu denumirile in engleza a partilor bicicletei astfel incat cand va uitati pe pagini web sa va fie usor sa identificati componentele. Majoritatea magazinelor online din Romania nu au traduse denumirile in romana. 
Dimensiunea cadrului: 
Cel mai important este cadrul. 
Pasul 1 si cel mai important : Marimea cadrului.

Inaltimea cadrului:
Majoritatea cadrelor sunt cotate in centimetri. Un cadru de 60cm este in general pentru persoane foarte inalte, pe cand unul de 47 este pentru persoane scunde. Cel mai usor fie iti masori inaltimea intre picioare si te ghidezi dupa acesta dimensiune, fie iti masori inaltimea totala si te ghidezi dupa aceasta din urma.
Un tabel general  pentru alegerea cadrului bicicletei este mai jos:

Lungimea cadrului:
Pana acum e bine. Am gasit un cadru care sa se potriveasca ca inaltime. Acum trebuie sa verificam daca se potriveste si ca lungime astfel incat intr-o pozitie relaxata sa nu fim nici prea stransi pe bicicleta si nici prea intinsi in fata. Alegerea lungimii se face proband mai multe biciclete astfel incat sa vedem pe care suntem relaxati.
Ar trebui sa aratam cam asa. Zic cam asa pentru ca pozitia de mai jos este a campionului mondial Chris McCormack la Ironman in Kona Hawaii.
Bicicletele Cervelo si Felt au cele mai scurte cadre datorita pozitiei seii care este ajustabila .. adica mai in fata sau mai in spate si asta le ofera avantajul ca poti sa ajustezi mai bine si aerobarurile sau sa iti gasesti pozitia mai usor.

Compozitia cadrului:   
De obicei cel mai bun raport pret-calitate este aluminiul. Dar daca iti permiti din carbon si mai bine.
Daca nu ti se potriveste cadrul degeaba ai cea mai tare echipare. O sa te doara spatele sau mainile sau pur si simplu nu o sa te obisnuiesti cu bicicleta si nici nu o sa respiri foarte bine.
Toţi producătorii au tabele cu geometria bicicletelor lor şi cu recomandări în funcţie de dimensiunile tale. E destul de greu sa gasesti aceste tabele deoarece in general in Romania toti cred ca esti as cand alegi o bicicleta si nu prea iti spune nimeni cum sa o alegi.
Cel mai bine e sa te urci pe ea si sa dai o tura. Mai sunt si specialisti prin diverse centre de vanzari biciclete dar dai destul de greu de ei iar majoritatea o sa incerce tot timpul sa te convinga ca 400 grame in minus justifica inca 200 Euro in plus in loc sa iti explice de ce iti trebuie cadrul respectiv.
Materialul din care este confecţionat cadrul .
Aluminiu: Este folosit la majoritatea cursierelor deoarece este uşor şi ieftin. Aluminiul este un material rigid şi acest lucru îl face ideal pentru curse deoarece permite o transmitere bună a energiei către pedale. Există şi câteva inconveniente: datorită rigidităţii o să se simta toate denivelarile de pe şosea şi tot din cauza rigidităţii în timp vor apărea fisuri. O altă problemă cu aluminiul este faptul că în momentul în care este zgâriat sau lovit începe să se oxideze. Este totuşi cea mai bună soluţie în cazul în care doriţi să pedalati de placere (si să nu cheltuiţi mulţi bani).
Otel: Otelul are o flexibilitate mai bună decât aluminiul. Este mai bun pentru absorbit mult mai bine socurile.In ultimul timp nu mai este folosit la biciclete de sosea pentru ca este un material greu.
Fibra de carbon: Este probabil cel mai bun material din care poate fi construit un cadru, deoarece flexibilitatea poate fi influenţată de modul în care sunt poziţionate fibrele. Datorită acestui avantaj oferit de fibra de carbon producătorii au reuşit să scoată pe piaţă diferite modele de cadru care reuşesc să se adapteze foarte bine diverselor pretenţii ale cicliştilor. Fibra de carbon este uşoara şi poate fi modelată destul de uşor (aşa că vă puteţi aştepta să vedeţi modele extrem de frumoase). Sunt extrem de uşoare şi pretul este foarte mare.  
Cadrele pot fi confecţionate şi din diverse combinaţii de materiale. Ex: aluminiu-carbon, titan-carbon, magneziu-carbon-aluminiu.
Componentele:
Cel mai important lucru atunci când cumperi componente pentru cursieră este să nu cumperi ceva ieftin cu gândul că vei face un upgrade. Aceasta concepţie este greşită şi te va face ori să cheltuieşti mai mult ori să rămâi cu un pachet de componente care va fi sub pretenţiile tale sau care se va dovedi ineficient pe parcurs ce conditia ta fizica va creste. Ideal este să găseşti o bicicletă care este livrată de producător cu componentele pe care le doreşti (în acest caz preţul componentelor este mult mai mic decât dacă ar fi cumpărate separat).
Exista trei nume mari de producatori de componente pentru bicicletele de sosea: Campagnolo, Shimano si SRAM.
Campagnolo:
Super Record -Vârful de lance al celor de la Campagnolo, extrem de fiabil, o adevarată bijuterie.
Record - Un grup de top folosit în competiţie.
Chorus- extrem de bun, folosit în competiţii.
Celelalte grupuri de componente de la Campagnolo sunt Centaur si Veloce.
Shimano:
DuraAce - cel mai bun produs al celor de la Shimano, extrem de rezistent şi fiabil. Din 2009 Dura Ace electronic a fost introdus pe piaţă.
Ultegra- raport calitate preţ foarte bun. Nu se va strica niciodata dacă este utilizat corespunzator. Majoritatea amatorilor din strainatate îl folosesc.
105 - Majoritatea cursierelor cu preţuri cuprinse între 850 şi 1200 de euro vor fi echipate cu acest angrenaj. Prima diferentă majoră comparativ cu cele de mai sus este greutatea. Totuşi, este un angrenaj destul de bun si raportul pret-calitate este exceptional.
Tiagra- Este totusi un angrenaj bun pentru o prima bicicleta dar va ceda cu siguranta dacă il folosiţi intens.
Sora- este o serie pentru copii care au prima oară o cursieră.
SRAM:
Red - Primul grup cu o greutate sub 2000 grame. O tehnologie inovativă şi un grup care este folosit în competiţii.
Force - Un grup făcut fără prea multe compromisuri şi care are un avantaj faţă de Red, preţul. 
Rival - Un grup făcut să reziste. Perfect pentru amatori.

Majoritatea cursierelor sunt echipate cu Shimano. 
Sper că descrierea de mai sus o să vă ajute să faceţi o alegere corectă atunci când o să cumpăraţi o bicicletă noua. Puteţi fi siguri că o bicicletă echipată cu Ultegra sau cu Dura Ace o să aibă şi un cadru de calitate. Nimeni nu o să pună un Dura Ace pe un cadru de proastă calitate sau un grup Tiagra pe un cadru de carbon.

Preţul:
1. 0-100 Euro – fie second hand destul de alergata si veche fie noua dar dupa 500 km o arunci cu totul si iti iei alta.
2. in jur de 300-600 Euro – Ai foarte mari sanse sa gasesti ceva second hand destul de bun( dar eu nu prea am incredere in second hand de Romania) în acest segment de preţ. Cursierele noi fie au cadru vechi si greu, fie au componentele din gama cea mai de jos si ca atare nu poti sa o alergi asa cum ai vrea. Pentru un incepator care nu vrea mai mult de o plimbare pe luna este o alegere potrivita.
3. 700-1200 Euro – La acest preţ deja putem discuta de un cadru bun şi de o cursiera cu care te poţi antrena fără probleme si care o sa te tina ceva timp. Echiparea este destul de buna iar pe parcurs mai poti achizitiona pe ici pe colo cate ceva sa o imbunatatesti si mai mult.
4. 1500- 2500 Euro – Aici discutăm deja de biciclete din clasa medie spre foarte bune. Cadrul de aluminiu sau de carbon. Bune pentru competitie si chipare spre clasa de varf.
5. 2500-20.000 Euro. Fie esti bun si esti sponsorizat, fie ai bani si nu ai ce sa faci cu ei. Bicicletele din gama aceasta sunt extrem de usoare, componente din carbon sau diverse combinatii titan-carbon si au anvelope speciale de curse si in general sunt facute pe comanda exact pentru ciclistul care le va folosi. Sunt bijuterii in care se investeste foarte mult timp si cercetare.
Accesorii:
Pedale: Look sau Time sunt doar cateva tipuri de pedale folosite în ciclismul de sosea.
Pantofi: Daca nu ai încă pantofi şi pedale si esti incepator nu o sa mori cateva luni fara , pana te obisnuiesti cu noua bicicleta. Pantofii au o talpă rigidă (la produsele de top talpa este din fibra de carbon) şi permit transmiterea extrem de eficientă a forţei în pedală.
Echipament: Pantalonii cu întăritură în zona sensibilă care intră în contact cu şaua sunt obligatorii. Tricoul este confecţionat din material care permite transpiraţiei să se evapore uşor. Este recomandat să purtaţi şi cască.
Pompa, petice, un levier, si o cheie multitool.

Sper că aceste câteva sfaturi te vor ajuta să faci o alegere corectă.

Mai jos sunt si paginile web pe care le-am gasit eu cautand dupa bicicleta. Unii au showroom, altii nu. Dar va recomand sa cautati un showroom in orasul in care locuiti si sa incercati cateva modele. Dupa ce stiti ce cadru vi se potriveste, restul de detalii sunt mult mai usor de pus la punct.

orbea.ro
bicicleteshop.com
freeridebikes.ro
dimibike.com
sportbikecenter.ro
bikezone.ro
funbike.ro
explorersport.ro
marosbike.ro
bikefun.ro
bike-online.ro
bikepositive.ro
biciclete.ro
rockmachine.ro
velvartbmx.hu
raidextrem.ro
bicicleta-ta.ro
probike.ro
hypersport.ro
playbike.ro
dkbike.ro
xbikers.ro
veloteca.ro
ggradsport.de
emmeduesport.ro
surmontbikeshop.ro
umibike.ro
bicishop.ro
bikexcs.ro
asasport.ro
bikersteam.ro
douaroti.ro
magazinuldebiciclete.ro
xtremeriders.ro
triton-sport.ro
bikenet.ro
bikeshopbm.ro
neuzer.ro
sportxteam.ro
kerobike.ro
wiggle.co.uk
amazon.co.uk


Spor la biciclit si vant din spate.

Sa aveti o zi minunata.
read more "Alegerea unei cursiere (bicicleta de sosea)"