Daca vrei sa faci ceva cu adevarat, vei gasi o cale. Daca nu vrei, cu siguranta vei gasi o scuza. (Frank Banks)

luni, 2 martie 2015

A doua luna de antrenament pentru Swissman si Norseman

A mai trecut o luna de antrenament. Am inceput sa imi intru in ritm. Daca la primul ironman nu prea am dat mare importanta nutritiei, pentru antrenamentul de acum partea de recuperare este forate importanta asa ca am inceput sa trec pe nutritie sportiva si folosesc Prolong in trimpul antrenamentelor ce depasesc 2 ore si Endurance Rebuild pentru recuperare, amandoua de la Herbalife. Am obtinut o "semi-sponsorizare" prin Silvia Roman, o buna prietena. Deasemenea incerc sa fac si un parteneriat cu producatorii de geluri si nutritie sportiva de la Squeezy, pagina lor aici. Sunt primii care au facut astfel de produse si pe langa experienta,  gelurile lor contin in principal maltodextrina si fructoza cu care eu personal ma inteleg foarte bine.
La primul ironman am trait cu geluri si cola toata cursa asa ca tot pe geluri o sa ma axez si acum.
Luna februarie a fost o luna intensa si daca in ianuarie am petrecut 15 ore pe bicicleta si 17 ore si jumatate in alergare, in februarie am fost 24 ore pe bicicleta si 18 ore in alergare. Asta inseamna la un calcul simplu, 1 saptamana de lucru de la 9 la 17.
Pentru martie vreau sa cresc bicicleta cu inca 30-35% si alergarea sa ramana la fel, dar cu mai multe pante si cateva sesiuni peste 2.5 ore dar important este sa am peste 34 ore pe bicicleta.
Tot la sfarsitul lunii martie o sa reincep antrenamentele si la inot. Am facut cateva teste sa vad pe unde ma situez si intr-o zi cand inotam fericit niste intervale de 400 de metri cu 1:50 pe suta am simtiti ca trece cineva pe langa mine. Nici nu am ajuns pana la capatul baziunului si iar cineva a trecut pe langa mine. Dar parca trecea prea repede asa ca la capatul bazinului m-am oprit si am vazut pe la mijlocul bazinului un copilas care inota ca un peste.
Cand l-am vazut afara din bazin, era o mana de om si mai tarziu am aflat ca are 9 ani. Stiu ca inotul este un sport foarte tehnic dar parca prea m-a facut de ras copilasul acela.
In ultimele saptamani m-am tot gandit cum poti inota 3.8 kilometri intr-o ora, adica ritm de 1:35 minute pe suta si din ce am citit marea majoritate a inotatorilor reusesc sa inoate chiar si 1000 de metri cu acest ritm. Eu ajunsesem cand ma antrenam intens pentru ironman sa scot 1:30 minute pe suta, dar nu mai mult de 200-300 de metri. Concluzie- tehnica mea e varza.
Nu sunt asa de credul incat sa am pretentia sa ajung de la 1:30 pe suta pentru 2-3 sute de metri la 1:35 minute pe suta timp de o ora, dar "come on" nici sa termin in 1 ora si 47 de minute ca data trecuta.
Asa ca am inceput sa caut care sunt cele mai importante lucruri care te pot ajuta sa inoti mai repede si mai eficient.

  1. PROPULSIA, adica cum sa misti bratele astfel incat sa creezi cea mai mica rezistenta a apei si sa te propulsezi prin apa cel mai eficient.
  2. respiratul bilateral la 3 sau 5 brate
  3. pozitia "streamlined" in apa.
Astea sunt cele trei lucruri care iti pot aduce repede un plus de viteza, asa ca astea vor fi singurele prioritati ale mele cu privire la inot.
Eu sper ca impreuna cu costumul de neopren si cu faptul ca nu o sa mai inot intr-o mare agitata si de valuri si de 2800 de oameni, o sa ajute cumva sa reusesc un timp de o ora si 15 minute.
Totul incepe de acum sa fie despre prioritati si prioritatea numarul 1 este bicicleta. 

The BIKE is MY FRIEND, the bike is my friend, the bike is my friend.



2 comentarii: