Daca vrei sa faci ceva cu adevarat, vei gasi o cale. Daca nu vrei, cu siguranta vei gasi o scuza. (Frank Banks)

vineri, 4 ianuarie 2013

Evaluare multianuala antrenamente

In ultimul timp am tot muncit sa fac o comparatie intre sezoanele de antrenament de pana acum.
Stiu ca intensitatea nu este aceeasi pentru toate perioadele si ca timpul petrecut la antrenament pe tipul de activitate nu este acelasi dar, ca trend, sunt in crestere in fiecare sezon si mai mult, am o crestere pe care eu personal pot sa o sustin si cu care mi-am atins targetul (primul maraton sub 4 ore, maraton sub 3 ore si jumatate, participare onorabila la un triatlon sprint si apoi la unul olipmic).
Pe langa antrenamentul altor atleti amatori din Romania, antrenamentul meu pare o joaca de copii dar isi face treaba bine.
Nu sunt adeptul a unui volum mare dar tin foarte mult la un atrenament constant. Nu conteaza ca este o jumatate de ora, o ora sau 5 ore. Ma duc si il fac. Fiecare zi de antrenament o consider ca si cum ar fi cea dinainte de concurs, adica ultima zi de antrenament.
Impactul cand scriu ca m-am antrenamt 100 de ore pe sezon este foarte mic asa ca am facut niste grafice comparative care arata evolutia antrenamentelor mele din 27 aprilie 2011 pana in 23 iunie 2013 cand sper ca o sa trec linia de finish la ironmanul de la Nisa.
Cu alte cuvinte, antrenamentul pentru Ironman merge inainte. In doua luni de zile am ratat doar 1 antrenament de bicicleta si doua de inot. Mai sunt 5 luni si 3 saptamani. Incepe sa fie mai greu si depasesc constant pragul de 9 ore pe saptamana. Consider ca momentan la mine aceasta este limita superioara de confort fizic si psihic si la care inca am o crestere semnificativa a conditiei fizice. Dupa acest prag va trebui sa incep sa fac alte modificari in viata mea. O sa intervina asa zisa "criza buna" care teoretic va genera schimbari majore atat la nivel fizic cat si psihic si organizatoric.
La revedere 2012 si bine ai venit 2013.
Vom vedea ce se intampla dar presimt ca o sa treaca foarte repede.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu