Daca vrei sa faci ceva cu adevarat, vei gasi o cale. Daca nu vrei, cu siguranta vei gasi o scuza. (Frank Banks)

joi, 14 iunie 2012

Delta Vacaresti

Cald, foarte cald.
Sfarsitul de saptamana a venit destul de repede mai ales ca pe 4 iunie a fost liber. Sambata am avut unul din cele mai bune antrenamente ale mele de anul acesta. A fost cald dar asta nu m-a impiedicat sa fac un tempo run de 30 de minute cu 4min si 45 sec/km, asta dupa 2 ore de bicicleta.
Duminica am avut o sesiune de inot foarte buna. Am fost tot pe la pranz si nu era nimeni in piscina asa ca am ales un culoar si mi-am facut de cap.
Seara am fost la vot si apoi in delta Vacaresti.
Am ramas placut surprins de salbaticia locului. Chiar daca este la 15 minute de centrul Bucurestiului, un amalgam de imagini iti inunda retina. Balti numai bune de pescuit, poteci prin stufarisul inalt de aproape 2 metri, canale prin care te poti pierde cu barca, salcii pletoase si corturi de tigani laolalta cu caini si cai.
Salbaticie in toata puterea cuvantului.






Cu cat ne-am afundat mai mult in interior ei m-a cuprins un dor de delta si de vaslitul pe canale printre salcii.
Din vorba in vorba cu pescarii locului am aflat ca lacurile adapostesc stiuca chiar de 6-7 kilograme dar ca tiganii au inceput sa puna plase peste tot si s-a stricat farmecul de pescuit la undita.
Le-am facut cateva poze si lor dar erau tare suparati si ma tot apostrofau daca o sa ii dau la ziar.
Un pustiulica chiar a facut pe fotomodelul. Daca ar fi fost spalat si imbracat cat de cat chiar ar fi aratat normal.
Lipsa de educatie, dezinteresul parintilor si viata fara responsabilitati i-a adus pe acesti copii in stadiul in care sunt astazi. Conditiile in care traiesc sunt putin spus precare, daca nu inumane dar ei tot gasesc un moment in care sa rada cu gura pana la urechi.
 







 Am intrat in delta pe langa complexul Asmita Gardens si dupa vreo doua ore de umblat prin stufaris si pe poteci indoielnice am iesit in sfarsit la liman pe partea cealalta dinspre Piata Sudului.
Puiu a gasit o papadie cat ea de mare si se pregatea sa sufle in ea cand niste sunete ciudate au speriat-o si nu a mai atins pamantul. Nu a contat ca era gunoi. Pana la sfarsit a mers numai pe dale.

E frumoasa delta Bucurestiului. Va recomand sa o vizitati cat inca mai este. Poate maine va fi un complex de turnuri in locul ei si ar fi pacat sa o ratati.

Have fun!

Un comentariu:

  1. Ar trebui ecologizata mai des Delta, fiindca se aduna mereu gunoaie. Oricum, un peisaj interesant pt Bucuresti!

    RăspundețiȘtergere