Daca vrei sa faci ceva cu adevarat, vei gasi o cale. Daca nu vrei, cu siguranta vei gasi o scuza. (Frank Banks)

luni, 14 noiembrie 2011

Spre 2500

Am inceput sa alerg acum 6 luni si ceva si saptamana trecuta am depasit pragul de 1000 kilometri alergati.

 
Am urcat 5237 metri, am avut o viteza medie de 9 kilometri pe ora si am ars 91454 calorii. In afara de sentimentul de bine imediat dupa alergare, chiar ma simt mai bine in general. Am mult mai multa energie, sunt mai productiv si nu mai am probleme cu trezitul dimineata si cel mai important plamanii incep sa isi revina.
Ma simt bine in pielea mea si sunt in cea mai buna forma pe care am avut-o in ultimii 10 ani atat mental cat si fizic.
Distanta de 1000 de kilometri pare foarte mare tinand cont ca unii nu merg cu masina 1000 de kilometri in 6 luni, dar de fapt este mica fata de cat alearga altii.
Dar pentru mine e o performanta.
Sigur ca au fost zile in care am alergat prin ploaie, la 40 de grade sau la 2 grade. Dar deja m-am obisnuit. Pentru mine nu mai conteaza ca e urat afara. Ma imbrac cu echipamentul de alergat si ii dau bice.
Chiar atunci cand sunt obosit atat mental cat si fizic ma gandesc la alergat. Deja e instinctiv. Alerg 6 zile pe saptamana si ma recuperez 1 zi.

In sesiunea de antrenament noiembrie 2011- aprilie 2012 vreau sa depasesc 2500 kilometri. Adica inca 1500 kilometri pana in aprilie. Iarna este destul de problematic cu alergarea. Temperaturile de aproape zero grade nu ma mai lasa sa ma antrenez la intensitatea la care ma antrenam in vara. Dar eu cum sunt capos inca mentin ritmul de vara.
Am inceput sa alerg fara sa ma mai uit la ceas si vad ca ma mentin undeva pe la 5:00-5:10min/km. O sa vad daca la sub zero grade o sa pot sa fac la fel. Daca nu, o sa ma bag la alergatul pe banda. Am destule sali de fitness pe langa mine.

La mai mare!


Be safe!

4 comentarii:

  1. voiam sa te intreb daca faci sesiuni si de antrenamente ... indoor... daca lergi pe banda, in sala? acum e deja destul de frig si urat afara

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari si la cati mai multi kilometri parcursi!
    Rosemarie, mie mi se par ideale pentru alergat temperaturile de acum, in jur de 5grade C, totul e sa te imbraci in straturi, un tricou tehnic, o helanca tot supraelastica pe deasupra si un ultim strat antivant/antiploaie, manusi si o caciula in cap si esti good to go. La picioare nu conteaza neaparat ce ai, ca oricum se incalzesc, eu spre exemplu si acum alerg in colanti trei sferturi. Mai rau e ca nu prea poti sa faci warm-upul si cool-downul/stretchingul cum trebuie din cauza frigului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa cum spunea si Bolo acum inca e ok cu alergatul, eu imi iau pentru corp un tricou din material sintetic si peste el o helanca tot din material sintetic( amandoua sa nu retina transpiratia). La picioare colanti lungi. De manusi si de caciula nu prea am nevoie acum. Cel mai important insa e gatul. Trebuie sa il protejezi cu o esarfa ceva pentru ca transpiratia se scurge pe el si il tine rece tot timpul. Sa nu mai zic ca poti sa faci si amigdalita de la aerul rece.
    Momentan nu fac nimic indoor, in afara de abdomene si exercitii de intarit muschii spatelui si pe cei ai picioarelor.

    Nu are nimic ca e urat, totul este sa iesi din casa, dupa 1 km te obisnuiesti.

    @Bolo: Mersi mult pentru felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc de info.

    @Bolo: Dap, si la warm-up ma gandeam! Dar aveti dreptate, totul e sa incepi, sa iesi din casa. Inca odata, felicitari si la cati mai multi kilometri. :)

    RăspundețiȘtergere